Handlekurv

Ring oss på 99577683

5 dagers holdbarhetsgaranti på blomster

Betingelser

Vilkår og betingelser

1. Firma
www.botanik.no er levert av Botanik.no AS, organisasjonsnummer 919608145. Informasjon og bilder på nettsiden er eid av selskapet eller partnere, og kan ikke kopieres uten tillatelse.

2. Priser
Alle priser på nettsiden er inkludert mva. i norske kroner. Handlekurven viser totalprisen inkludert alle avgifter. Frakt på kr 49 for Porterbuddy, og kr 149 for Bring tilkommer i tillegg ved hver ordre under 10kg. Ønsker du levering av større krukker og planter, gjør vi gjerne dette. Prisen blir da 749kr per påbegynte time og du får etterfakturert frakten.

3.1 Betaling
Betaling skjer etter at du har lagt inn dine personlige detaljer, og trykket «Send ordre».

3.2 Kortbetaling
Kortbetalingen er akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Kortet ditt blir belastet direkte.

4. Frakt
Fraktkostnaden på kr 49 (Porterbuddy) og kr 149 (Bring) vil bli lagt til din ordre og er den samme uansett hvor du bor. *Frakt av store planter og krukker koster 749kr inkl. mva. Porterbuddy leverer samme kveld i Oslo og Omegn, og dagen etter til Stavanger, Trondheim og Bergen. Dersom Porterbuddy ikke kan levere helt til deg, er det mulig å velge Bring (149kr). Det er da viktig å vite at Bring tar ca.2-3 dager å levert hjem, eventuelt til nærmeste hentested. 

4.1 Leveringsmetode
Vi leverer varene med Porterbuddy og Bring, samt vår egen bil ved behov i Oslo området. For store planter og krukker bruker vi et transportbyrå. 

4.2 Levering
Alt du bestiller fra botanik.no leverer vi rett hjem til deg. med Porterbuddy så langt det går. Dersom du har valgt Bring, blir det levert hjem til deg dersom mulig. Hvis ikke blir det levert til nærmeste hentested. NB: Med Bring tar det typisk 2-3 dager å få levert. Dersom du bestiller etter torsdag kl.15, vil vi sende ut buketten mandag da Bring ikke leverer i helgene og vi vil unngå at blomstene blir stående på terminal over helgen. Våre faste leveringsdager er alle ukedager fra kl. 17–21, lørdag og søndag leverer vi ikke med mindre du har fått dette bekreftet av oss på epost (kundeservice@botanik.no). Du kan også velge om du vil ha levert på dagtid mellom kl.15-16 dersom du sender oss en epost til kundeservice@botanik.no. Vi leverer gjerne til kontoret ditt om det er enklere for deg. Det eneste du trenger å gjøre er å være tilstede, da planter og blomster kan bli skadet av vær og vind om de blir stående ute.

4.3 Feil eller skade på levert vare
Det viktig at du sjekker at varene ikke er skadet eller defekte når du mottar leveringen din. Hos oss har du 100% fornøyd garanti. Dersom en vare skulle være skadet, ødelagt eller du ikke er fornøyd, kan du kontakte oss via kundeservice@botanik.no og vi vil selvfølgelig hjelpe deg! Botanik.no forholder seg til Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002 for generelle regler rundt reklamasjon. I tillegg har vi 5 dagers holdbarhetsgaranti på blomstene dine, så gi oss beskjed dersom blomstene skulle visne tidlig, så kal du få ny bukett. 

5. Tilbakebetaling ved feil eller mangler
Tilbakebetaling ved feil eller mangler skjer innen 3 dager etter avsluttet dialog med kunden.

6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
Ved bestilling godtar du at botanik.no lagrer og kan bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post for å kunne tilby best mulig service. Dataen brukes til å kunne gi deg relevant informasjon og tilbud, samt for å gi deg oversikt over ditt kundeforhold. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post og mobilnummer for å sende markedsføring og nyhetsbrev.

Botanik.no vil kunne gi tredjeparter tilgang til dine personopplysninger dersom de leverer tjenester innen drift, vedlikehold eller andre tekniske løsninger tilknyttet nettsiden, eller dersom det er nødvendig for å kunne administrere ditt kundeforhold. Dersom du har samtykket til å motta markedsføring og nyhetsbrev vil vi også kunne gi slike opplysninger til tredjeparter som står for kommunikasjonen og markedsføringen. Botanik.no vil ikke dele eller selge din personlige informasjon til tredjeparter. Under Privacy Act, vil du ha rett til å gjennomgå den informasjonen vi har lagret om deg en gang i året.

Vi vil beholde personopplysninger om deg så lenge du har en registrert brukerkonto hos oss, men du kan når som helst avslutte brukerkontoen din ved å sende en epost til kundeservice@botanik.no, og dine personopplysninger vil bli slettet. Botanik.no kan aldri gjenopprette profilen din, men du kan selv opprette en ny bruker hvis du ønsker det.

7. Kontakt & Support
Kontakt oss på kundeservice@botanik.no ved spørsmål vedrørende ordre eller generelle spørsmål. Vi elsker tilbakemeldinger!

8. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre innloggingsinformasjon eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er innstilt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å utføre bestillinger på nettsiden. Du kan enkelt endre dette i innstillingene i nettleseren din.

9.1 Force majeure
Ved omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll og som mennesker ikke kan avverge (for eksempel brann, omfattende arbeidskonflikt, miljøkatastrofer etc.), vil et unntak der tjenesten ikke kan utføres, gjelde. Et slikt unntak gjelder altså under forutsetningen av at tjenesten ikke kan utføres under disse omstendighetene.

9.2 Endring av kontrakt
Etter at kunden har gjennomført et kjøp, har Botanik.no ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

9.3 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en norsk domstol.

BLI MED I VÅR KUNDEKLUBB

Og motta uforpliktende SMS hver onsdag med ukens nydelige buketter. Ingen binding, ingen kjøpeplikt